Horváthné Tóth Évát örömmel tölti el, hogy a Beledi Általános Iskola 1/b osztályában taníthat. A helyieken kívül Cirákról, Rábakecölből és Vásárosfaluból érkeznek gyerekek. A pedagógus harminc éven át Cirákon tanított, ezért a mostani elsősök szüleinek nagy részét már korábról ismeri.
Tizenhat kisgyermek – nyolc kislány és nyolc kisfiú – jár a Beledi Általános Iskola 1. B osztályába. Horváthné Tóth Éva pedagógus már tavaly decemberben meglátogatta kolléganőjével a nagycsoportos óvodásokat Cirákon, Dénesfán, Rábakecölben és Beleden, hogy megismerkedjenek a gyerekekkel. Következő alkalommal játékos délelőttöt szerveztek az akkori leendő elsősöknek, akik kitölthették a számukra összeállított feladatlapokat. A kézműves foglalkozás után mondókákat tanultak a gyerekek és a közös játék közben megismerkedhettek egymással. Augusztusban iskolára hangoló foglalkozást tartottak a nagycsoportosoknak, nyár végére pedig már körvonalazódott, hogy melyik kisgyerek melyik osztályba kerül, így saját osztályfőnökükkel tölthették az ismerkedős délelőttöt.
Horváthné Tóth Éva már jelezte az óvónőknek is, hogy szerinte ügyesek az elsősök, ettől függetlenül néhányuknak több bátorításra van szüksége még az elején. Ahhoz képest, hogy csak néhány hete érkeztek az iskolába, már jól beilleszkedtek, és nincs különösebb gond a figyelmükkel sem. Eleinte nagyobb szerepe van a játéknak és a mozgásnak, de még így is jelentős az átmenet az óvoda és az iskola között. Mostantól a tanulás a fő tevékenység, de nemcsak a napi rutinja változik meg a gyerekeknek, mert az iskolaépületben mások a tárgyi feltételek is.
A fő tantárgy az olvasás és a matematika, ezért szeretnék, ha év végéig gördülékenyen olvasnának és írnának a gyerekek, valamint nem okozna gondot nekik a húszas számkörben végzett összeadás és kivonás, továbbá jó lenne, ha értenék az egyszerűbb szöveges feladatokat.
Az új Nemzeti Alaptanterv szerint csak a második osztálytól írják le a nagybetűket, viszont már az elsőben megtanulják elolvasni azokat. Szintén változás az előzőekhez képest, hogy a harmadik osztálytól foglalkoznak külön a környezetismerettel, addig pedig beépül a magyar és matematika tantárgyakba. Ezeken az órákon a pedagógus odafigyel arra, hogy a környezetismerettel kapcsolatos tudnivalókra felhívja a tanulók figyelmét.
Magabiztos gyerekek lépték át az iskola kapuját 2024 szeptemberében, hogy megkezdjék a tanulóéveket.
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
Április 30-án, szerdán állították fel a város májusfáját a Kapuvári Lóbarátok Köre, valamint a Kapuvár - Gartai Önkéntes Tűzoltó Egyesület közreműködésével.
Immáron 3. alkalommal került megrendezésre a Tuning- és veteránautó találkozó. Major András, Csorna város alpolgármestere nyitotta meg a rendezvényt, aki megköszönte Kiss Levente és Kiss Zoltán szervezők, valamint segítőik munkáját.
A Timaffy László Alapfokú Néptánciskola és a Pántlika Néptáncegyüttes minden évben táncos színpadi műsorral, zenekari koncerttel vagy kiállítással ünnepli meg a Tánc Világnapját.
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.