Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hirdetés

Még sosem hagyta cserben a Nissan Patrol

A vendéglátós körökben is jól ismert szakember tíz éve került közelebbi kapcsolatba az autó-motor sporttal. Mint mondta, nem volt különösebb kunszt összeállítani a négykerekűt, csak figyelni kellett a többiek járműveit, majd a jó és a rossz tapasztalatokat leszűrve nekilátni a szerelésnek. A 2800 cm3-es turbodízel Nissan Patro - mert róla van szó -, tulajdonosa szerint megbízható társ és jó vele versenyezni. Apropó, társ! Tóth István felesége abszolút “fertőzött”a témában, olyannyira, hogy ő a navigátor, amikor pedig a tereprali futamokat szervezi, megosztják a feladatokat. Beszélgető partnerünk elmondta, hogy az off-roados versenyek nagy fokú koncentrációt igényelnek, ami sokszor hajmeresztő feladatok elé állítja a résztvevőket a Kisalföldön, a hegyesebb terepeken meg már szinte a fizika törvényeit feszegetik.
Még szerencse, hogy az interjúalany tisztázta a különbségeket, mert teljesen mást jelent az off-road, a rali és a tereprali. Előbbi jellegzetessége, hogy  az autósok a kijelölt, sokszor sáros útvonalon nappal és éjszaka is áthaladnak. Az itiner tulajdonképpen nem más, mint a kategóriákra lebontott, adott szakaszokra vonatkozó “ukász”, mert a rendező ebben rögzíti  a navigációs feladatokat. A próbára bocsátott versenyzőknek meg kell találnia a kontrollpontokat, és az ott elhelyezett bélyegzővel stemplit nyomni a menetlevélbe. A végeredmény megállapításánál tehát számításba jön az idő, az ellenőrzőhelyek felkutatása, és a speciális szakaszokon szerzett pontok összértéke. Ha hierarchikusan akarnánk elhelyezni a ralit, akkor a Forma-1-et követné a rangsorban. Az ilyen jellegű verseny szilárd és murvás burkolatokon is megrendezhető. Terepes változatában a viszonylag jobb állapotú földutakon száguldoznak az erre kiképzett autósok, az élmezőnybe való bekerülésük pedig sokszor csupán tizedmásodpercnyi különbségeken múlik. A masszív és speciális gépeket legtöbbször külföldön építik, ezért meglehetősen drágának számítanak.
Tóth Istvánt néhány éve kereste meg a magyar autósport szövetség egy tereprali megrendezésének az ötletével. A különböző hatósági engedélyek beszerzésén túl rengeteg helyre kell bejelenteni a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőrei által felügyelt programot, ezért nagyon hosszadalmas a szervezés - tudtuk meg a Vitnyéd 4 x 4 Sportegyesület elnökétől. A végső szót Faluvégi Péter mondja ki, mert a Forma-1 versenyigazgatója méterről méterre végigjárja a pályát, hogy eldöntse, megrendezhető-e a verseny. Ha az ő megítélése szerint nem felel meg az elvárásoknak, akkor módosítani kell rajta - mondta a rábaközi futamok főszervezője, majd hozzátette: a zömében önkormányzati tulajdonú utakon jelentősebb felület átalakítást viszont nem lehet végrehajtani. A nagyobb csapatok komoly szerelőgárdával érkeznek a futamokra, sokszor még a szakácsot is hozzák magukkal. Az is egyénileg eltérő, hogy milyen közel engedik magukhoz a rajongókat, mert bizony akad olyan, aki teljesen elzárkózik a találkozóktól. A Szalay-dakar team annyira nyitott, hogy be lehet sétálni a szervizparkjukba, és a szerelők lába közt téblábolnak a nézegetők.
Tóth István szervező szerencsésnek vallja magát, mert a környéken kedvelik a terepralit az emberek, s jelenleg azon munkálkodnak, hogy a rábaközi versennyel egy-két éven belül bekapcsolódjanak valamelyik világkupa sorozatba. Beküldés dátuma: 2010. 11. 24.

Kapcsolódó hírek

  • A Csukásban végzett fiatalok keresettek a munkaerőpiacon

    A csornai Csukás végzős tanulóinak nem kell azon aggódniuk, hogy hol fognak elhelyezkedni, mert mire befejezik az iskolát, már mindenkinek van munkahelye, sőt a cégek és vállalkozások folyamatosan keresik a jól képzett, kezdő szakembereket.

További hírek

  • A Csukásban végzett fiatalok keresettek a munkaerőpiacon

    A csornai Csukás végzős tanulóinak nem kell azon aggódniuk, hogy hol fognak elhelyezkedni, mert mire befejezik az iskolát, már mindenkinek van munkahelye, sőt a cégek és vállalkozások folyamatosan keresik a jól képzett, kezdő szakembereket.

  • Felhőtlen gyermeknapi szórakozás Beleden

    – Nagyon jó érzés volt, amikor az intézmény előtti terület megtelt emberekkel, gyerekekkel, akik vidáman szórakoztak – mondta Rácz Árpádné Beledi Egyesített Szociális Központ idei gyermeknapjáról, amit eredetileg a pünkösdi fesztivállal egy időben szerettek volna megtartani, de a zsúfoltság, a programok torlódása miatt előrehozták egy héttel.

  • 20 éve alakult a kapuvári néptánciskola

    Csitei Gábor büszkén beszélt arról, hogy több olyan tapasztalt táncosuk van, aki öt-hat éves korában kezdte náluk a néptánctanulást és azóta is a felnőtt csapatot erősíti.

  • Biztonságos közlekedés Beled felújított útjain és a korszerű kerékpárutakon

    Ha elkészül valahol az úttest és kerékpárút, a helyzet is úgy kívánja, hogy a járdát is rendbe tegyék – nyilatkozta Major Jenő a Rábaközi Televíziónak.

  • Harmincadik jubileumához közeledik a Beledi Delta Testépítő Klub

    A Beledi Delta Testépítő Klub tagsága egyfajta íratlan szabályként fogalmazta meg, hogy már az elejétől fogva régi ismerősként fogadják a hozzájuk betérő sportolókat, legyen az teljesen kezdő vagy profi.

Hirdetés
DANUBIUS play