A vendéglátós körökben is jól ismert szakember tíz éve került közelebbi kapcsolatba az autó-motor sporttal. Mint mondta, nem volt különösebb kunszt összeállítani a négykerekűt, csak figyelni kellett a többiek járműveit, majd a jó és a rossz tapasztalatokat leszűrve nekilátni a szerelésnek. A 2800 cm3-es turbodízel Nissan Patro - mert róla van szó -, tulajdonosa szerint megbízható társ és jó vele versenyezni. Apropó, társ! Tóth István felesége abszolút “fertőzött”a témában, olyannyira, hogy ő a navigátor, amikor pedig a tereprali futamokat szervezi, megosztják a feladatokat. Beszélgető partnerünk elmondta, hogy az off-roados versenyek nagy fokú koncentrációt igényelnek, ami sokszor hajmeresztő feladatok elé állítja a résztvevőket a Kisalföldön, a hegyesebb terepeken meg már szinte a fizika törvényeit feszegetik.
Még szerencse, hogy az interjúalany tisztázta a különbségeket, mert teljesen mást jelent az off-road, a rali és a tereprali. Előbbi jellegzetessége, hogy az autósok a kijelölt, sokszor sáros útvonalon nappal és éjszaka is áthaladnak. Az itiner tulajdonképpen nem más, mint a kategóriákra lebontott, adott szakaszokra vonatkozó “ukász”, mert a rendező ebben rögzíti a navigációs feladatokat. A próbára bocsátott versenyzőknek meg kell találnia a kontrollpontokat, és az ott elhelyezett bélyegzővel stemplit nyomni a menetlevélbe. A végeredmény megállapításánál tehát számításba jön az idő, az ellenőrzőhelyek felkutatása, és a speciális szakaszokon szerzett pontok összértéke. Ha hierarchikusan akarnánk elhelyezni a ralit, akkor a Forma-1-et követné a rangsorban. Az ilyen jellegű verseny szilárd és murvás burkolatokon is megrendezhető. Terepes változatában a viszonylag jobb állapotú földutakon száguldoznak az erre kiképzett autósok, az élmezőnybe való bekerülésük pedig sokszor csupán tizedmásodpercnyi különbségeken múlik. A masszív és speciális gépeket legtöbbször külföldön építik, ezért meglehetősen drágának számítanak.
Tóth Istvánt néhány éve kereste meg a magyar autósport szövetség egy tereprali megrendezésének az ötletével. A különböző hatósági engedélyek beszerzésén túl rengeteg helyre kell bejelenteni a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőrei által felügyelt programot, ezért nagyon hosszadalmas a szervezés - tudtuk meg a Vitnyéd 4 x 4 Sportegyesület elnökétől. A végső szót Faluvégi Péter mondja ki, mert a Forma-1 versenyigazgatója méterről méterre végigjárja a pályát, hogy eldöntse, megrendezhető-e a verseny. Ha az ő megítélése szerint nem felel meg az elvárásoknak, akkor módosítani kell rajta - mondta a rábaközi futamok főszervezője, majd hozzátette: a zömében önkormányzati tulajdonú utakon jelentősebb felület átalakítást viszont nem lehet végrehajtani. A nagyobb csapatok komoly szerelőgárdával érkeznek a futamokra, sokszor még a szakácsot is hozzák magukkal. Az is egyénileg eltérő, hogy milyen közel engedik magukhoz a rajongókat, mert bizony akad olyan, aki teljesen elzárkózik a találkozóktól. A Szalay-dakar team annyira nyitott, hogy be lehet sétálni a szervizparkjukba, és a szerelők lába közt téblábolnak a nézegetők.
Tóth István szervező szerencsésnek vallja magát, mert a környéken kedvelik a terepralit az emberek, s jelenleg azon munkálkodnak, hogy a rábaközi versennyel egy-két éven belül bekapcsolódjanak valamelyik világkupa sorozatba.
Beküldés dátuma: 2010. 11. 24.
-
Ballagás a Soproni SZC Kossuth Lajos Szakképző Iskolában
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
-
Kapuvári majális és tavaszköszöntő a várároknál
Április 30-án, szerdán állították fel a város májusfáját a Kapuvári Lóbarátok Köre, valamint a Kapuvár - Gartai Önkéntes Tűzoltó Egyesület közreműködésével.
-
Csornai majális - veteránautók, zene-tánc, koncert és utcabál
Immáron 3. alkalommal került megrendezésre a Tuning- és veteránautó találkozó. Major András, Csorna város alpolgármestere nyitotta meg a rendezvényt, aki megköszönte Kiss Levente és Kiss Zoltán szervezők, valamint segítőik munkáját.
-
Csornán kiállítással és táncos műsorral emlékeztek a Tánc Világnapjáról
A Timaffy László Alapfokú Néptánciskola és a Pántlika Néptáncegyüttes minden évben táncos színpadi műsorral, zenekari koncerttel vagy kiállítással ünnepli meg a Tánc Világnapját.
-
Millió lépés az iskoládért kampány a csornai Széchenyiben
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.