A helyben élő, de más településen felsőfokú tanulmányokat folytató diákok megsegítésére hozta létre 1997-ben a város önkormányzata a Csornai Ösztöndíj Közalapítványt azzal a céllal, hogy a diploma megszerzése után ittmaradásra ösztökélje a fiatalokat, de sajnos az elmúlt években mindössze négy-öt hallgató tudott elhelyezkedni Csornán - tudtuk meg Némethné Fülöp Terézia kuratóriumi elnöktől. Mivel a település nem dúskál a képzett szakemberek foglalkoztatására alkalmas munkahelyekben, változtatni kellett a pályázat eredetileg kiírt feltételein. Az egymillió forint alaptőkével létrehozott alapítvány kuratóriumának döntése értelmében legalább a 3,5-es tanulmányi átlagot elért, s nem azonos szakterületet választó hallgatókat részesítik a csekély mértékű, nem egészen egy esztendőn át nyújtott havi 3.500 forint anyagi támogatásban. Az elnök megköszönte az eddig beérkezett segítséget, és elmondta, hogy továbbra is számítanak a csornai polgárok, illetve vállalkozók pénzbeli adományaira.
Dr. Turi György polgármester elmondta, hogy idén négy tanulónak ítélték oda a támogatást, s a korábbiakhoz hasonlóan, most is többségben vannak a szorgalmas hölgyek: Nagy Barbara a veszprémi Pannon Egyetem német nyelv, irodalom és kultúra mesterképzésén vesz részt (nem tudott megjelenni az ünnepségen).
Nagy Brigitta a budapesti Gazdasági Főiskola pénzügyi és számviteli karának zalaegerszegi intézetében tanul gazdálkodás és menedzsment szakon. Tüske Gábor a győri Széchenyi István Egyetem műszaki tudományi karán gépészmérnöki tanulmányokat folytat, Visy Petra pedig a Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológia szakos hallgatója.
Beküldés dátuma: 2010. 10. 27.A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
Jól működik a Magyar Falu Program, jellemezte röviden a farádi polgármester a vidéki kistelepülések fejlesztésére, népességmegtartó erejének növelésére létrehozott támogatási rendszert.
A 2020/2021. tanév rendjéről szóló 27/2020. (VIII. 11.) EMMI rendelet szerint az óvodások és a tanköteles korú tanulók 2021.
A Beledi Evangélikus Egyházközségben kutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy milyen módon érhetnék el a tagságot a koronavírus-járvány miatti lezárások ideje alatt.
Az elmúlt időszakban a Kormány több olyan intézkedést vezetett be, mely jelentősen megkönnyíti a fiatalabb korosztály életet.