A rábaköziek régi vágya valósult meg az M85-ös Győr és Kóny közötti szakaszának átadásával, amit ráadásul az év második felében újabb átadóünnepség követ a Csornáig tartó gyorsforgalmi, illetve a csornai elkerülő befejezésével.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában épül meg az M85 Győr-Enese és Enese-Csorna közötti szakasza. A 6,8 km hosszú Győr-Enese gyorsforgalmi útszakaszon három felüljáró és egy aluljáró létesült. A beruházás során a meglévő M1 autópálya - 85. sz. főút forgalmi csomópont körforgalmi csomóponttá épült át. Innen indul ki az új M85 autóút, amely a 85. sz. főúttal párhuzamosan halad nyugati irányba. A beruházás 85 százalék uniós és 15 százalék hazai fejlesztési forrás felhasználásával valósul meg.
– Nagy nap ez a mai, hisz a rendszerváltás óta ez a legfontosabb mérföldkő a Rábaköz történetében, amit ráadásul további három fog követni: 2015 szeptemberében a csornai elkerülő, 2016-ban az M86-os Csorna–Szeleste közti szakasz, 2018-ig pedig a Csorna–Sopron gyorsforgalmi szakasz átadása – fogalmazott Gyopáros Alpár.
A nagyobbik kormányzópárt egyik legfontosabb választási ígérete valósult meg a beruházással. A közlekedési nehézségek is közrejátszottak abban, hogy a rábaközi fiatalok jelentős része elhagyta szülőfaluját, hogy a nagyobb városoknak keresse boldogulását. Az országgyűlési képviselő megjegyezte: Reméli, a 2x2 sávos gyorsforgalmi átadásával megváltozik ez a trend, hiszen mindössze tíz perc alatt meg lehet tenni a Kóny és Győr közötti távolságot.
– Épp ezért mondom, hogy nagy nap ez a mai, mert a gyorsforgalmi út egyfajta köldökzsinórként fogja éltetni a Rábaközt. Természetesen bízunk a gyorsforgalmi utak iparvonzó hatásában is – tette hozzá az országgyűlési képviselő.
Gyopáros Alpár megköszönte mindazok munkáját, akiknek csak egy kicsi köze is volt a gyorsforgalmi megépítéséhez: Orbán Viktor miniszterelnöknek köszönhető, hogy 2010-ben az M85-ös és M86-os gyorsforgalmi utak megépítése elsőként került be az Új Széchenyi-terv kiemelt, nevesített projektjei közé. Áder János köztársasági elnök – annak idején a térség országgyűlési képviselőjeként – mindent elkövetett azért, hogy bekerüljön a köztudatba: a térségnek nagy szüksége van a gyorsforgalmi utakra. Köszönet illeti a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és mindazon háttérintézményeket, amelyek a minisztérium munkáját segítik. A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatalnak – élén Széles Sándor kormánymegbízottal – köszönhetően az összes hatósági eljárás gyorsan és gördülékenyen lezajlott. Köszönet illeti a kivitelezőt is, amely rövid idő alatt elkészítette a gyorsforgalmi utat.
A további 4,7 km hosszú szakaszon már csak a befejező munkálatok vannak hátra. Az M85-M86 Csorna elkerülő út átadása szeptember elejére várható.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
Csorna óvodásai gördülékeny, zavartalan nyári időszakon vannak túl, mely a gyerekek életkori sajátosságaiknak, igényeinek megfelelő szabadidős programokkal telt el.
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában 700 tanuló kezdte meg a 2025/2026-os tanévet. Idén ősszel is három első osztályt indítottak: egyet Gartán, kettőt pedig a Széchenyiben, és vidéken is szép számmal vannak elsős tanulók.
A padozattól a mennyezetig minden megújult a csornai Széchenyi István Általános Iskola ebédlőjében, mely évtizedek óta a gyermekétkeztetés egyik legfontosabb bástyája a városban.
Mindenkinek megvan a saját stílusa és mintavilága: Fábiánné Domán Hermina az absztrakt geometriát választotta, melyből olyan egyedül-álló alkotások születtek, mint a háromdimenziós papírcsíkok.