A 140 millió forint vissza nem térítendő támogatásból korszerű eszközöket vásárolnak, valamint képzésben részesítik az intézmények pedagógusait.
Kóczán Zoltán, a megyei közgyűlés alelnöke összefoglalta az ún.intelligens iskola létrehozására meghirdetett projekt lényegét, mely az egységes alapinformatikai felszereltség biztosítása mellett

kiemelt célként kezeli a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztését, valamint a hátrányos helyzetű fiatalok felzárkóztatását. Az intézményekben oktatott többi közismereti tárgy elsajátításához szintén szükség van az

infokommunikációs technológiára – hangsúlyozta az alelnök, majd hozzátette: a szakemberek szerint a korszerű eszközökkel sokkal szórakoztatóbb a problémamegoldás, valamint a csoportos iskolai munka.
A projektzáró ünnepség házigazdája szintén azon szerencsés intézmények közé tartozik, amely részesült a fejlesztésből. A csornai Arany-iskola igazgatója arról a szerteágazó munkáról beszélt, melynek keretében a tanulásban és értelmében akadályozott gyerekek óvodai, általános iskolai, valamint speciális szakiskolai nevelésével foglalkoznak. A pedagógiai szakszolgálatnál dolgozó kollégák a logopédiai, a gyógytestnevelési és a korai fejlesztői feladatokat látják el. Ide tartozik még a gyógypedagógiai szűrés és fejlesztés, továbbá a nevelési tanácsadáson belül a pszichológiai vizsgálat és terápia, melyek meghaladják a több ezres nagyságrendet.
Lechner Aranka leszögezte: a gyógypedagógiai oktatás-nevelés és fejlesztő tevékenység – hasonlóan más iskolákhoz –, ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint a többségi tantervvel oktató intézmények. Egyre több anyagot kell megtanítani, és mind nehezebb a tanulókat motiválni, de ehhez kiváló segítséget adnak a megye által nyert informatikai eszközök.
Beküldés dátuma: 2011. 06. 15.
-
A pandémia ellenére sem álltak le az országos versenyek a kapuvári zeneiskolában
A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
-
A pandémia ellenére sem álltak le az országos versenyek a kapuvári zeneiskolában
A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
-
Farád folyamatosan pályázik a Magyar Falu Program lehetőségeire
Jól működik a Magyar Falu Program, jellemezte röviden a farádi polgármester a vidéki kistelepülések fejlesztésére, népességmegtartó erejének növelésére létrehozott támogatási rendszert.
-
Várják a rábaközi gyerekeket a katolikus iskolaközpontba
A 2020/2021. tanév rendjéről szóló 27/2020. (VIII. 11.) EMMI rendelet szerint az óvodások és a tanköteles korú tanulók 2021.
-
Az egyház a bajban sem feledkezik meg a híveiről
A Beledi Evangélikus Egyházközségben kutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy milyen módon érhetnék el a tagságot a koronavírus-járvány miatti lezárások ideje alatt.
-
2022-től több nettó bér marad a fiatalok zsebében
Az elmúlt időszakban a Kormány több olyan intézkedést vezetett be, mely jelentősen megkönnyíti a fiatalabb korosztály életet.