Egyre több szakmára jellemző az automatizálás, de sok esetben még mindig szükség van a kézügyességre, hiszen a sertés bontását sem mindig érdemes teljes egészében a gépekkel végeztetni, illetve a péknek kell a kalácsot megfonni.
A Berg Gusztáv Szakiskola két diákja kimagasló eredményt ért el a saját szakmacsoportjában rendezett országos versenyen. A tanulók teljes egészében mentesültek a szakmunkás vizsga alól.
Horváth Tamás a Balassagyarmaton rendezett élelmiszeripari-versenyen a nyolcadik helyen végzett. A pék tanulóval szemben támasztott követelmény, hogy el tudja dönteni a felhasználásra szánt nyersanyagok minőségét, valamint a szükséges mennyiségét. A tészta készítése történhet dagasztással vagy más módszerrel. Az érett alapanyagot feldarabolás után szokás formázni. A kelesztést és a sütést ugyancsak be kell fejezniük, de ezzel még nincs vége a versenynek, mert a saját vagy egy másik versenyző késztermékét még minősíteni kell. A szakoktató szerint a pékségek egy része tőkeszegény vállalkozást jelent, ezért a hagyományos kemencék működtetéséhez szükség van a munkaerőre.
Giczi Péter a húsipari termékgyártók között mérette meg magát. Az iskola tanulója a Szegeden rendezett országos versenyen a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott fel, ezenkívül egyéb különdíjakat is kapott. Horváth Tamás tanár szerint ezen a versenyen nagyon erős volt a mezőny. Az írásbelin feltett kérdések nem különböztek a többi élelmiszer-ipari ágazatban megszokott feladványoktól. A szakmai számítási feladatok a Berg Gusztávba járó tanulóknak általában nem okoznak túl nagy nehézséget. A szóbeli rész négy modulból állt, melyen a versenyző azt is bizonyította, hogy tisztában van a sertés csontozatával, a téliszalámi gyártásával, s mindemellett számot adott a gazdálkodási ismeretekről. A gyakorlati feladatok között szerepelt a félsertés darabolása és minősítése. A kapuvári iskolából érkezett diáknak az előre megadott tizenkétféle termék közül a parasztkolbász előállítása jutott. Péternek pontosan kellett ismernie a nyersanyag keverési arányát és a helyes töltési módszert. Utóbbival az induló huszonnégy versenyző közül különdíjat is kapott. Az általában hat-hét napot igénybe vevő füstölést nyilván ennyi idő alatt nem lehet reprodukálni, ezért e fázisról feladatlap formájában adtak számot a fiatalok.
Horváth Tamás szakoktató végül elmondta: A különböző szakmacsoportokban az alapismeretek azonosak, vagyis jó számolási készség, kézügyesség és egyéb gyakorlati érzék szükséges a sikerhez.
– Arra törekszünk, hogy az iskolából kikerülő fiatalok megtalálják a szakmájuknak megfelelő munkahelyet – közölte a tanár.
© MOLNÁR TV. KFT.
Beküldés dátuma: 2014. 05. 13.A csornai művelődési központ magyar fotográfia napja alkalmából rendezett évadnyitó kiállításán Babos Rita természetfotóit tekinthették meg az érdeklődők.
A csornai művelődési központ magyar fotográfia napja alkalmából rendezett évadnyitó kiállításán Babos Rita természetfotóit tekinthették meg az érdeklődők.
A Beledi Általános Iskolai is csatlakozott a Talent School programhoz, mely újfajta szemléletet jelent az oktatásban.
Aki figyelemmel kísérte a Rábaközi Médiacentrum új csornai tekecsarnokról készült felvételeit, valamint írásos tudósítását, az láthatta, hogy valóban az ország egyik legmodernebb és legszebb tekézője készült el Csornán.
A csornai Pántlika Táncegyüttes hetedik éve hív vendégeket, hogy velük közösen tánccal és zenével ünnepelje, búcsúztassa el a nyarat.
Megkezdődött a 2025/2026-os nevelési-oktatási év Páli Szent Vince Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvodában, ahol szinte már megszokott, hogy folyamatosan emelkedik a beiratkozók száma.