Több kormányzati ciklus alatt lehet csak rendbe tenni azokat a mellékutakat, amelyek feltétlenül megértek a korszerűsítésre – véli Gyopáros Alpár, aki a térségben élők türelmét kéri, bízva abban, hogy jövő tavasszal újabb felhatalmazást kapnak a választópolgároktól a folytatásra, hisz szeretnének a munka végére érni.
Bármilyen furcsán hangzik, a mellékúthálózat fejlesztése lényegesen nagyobb feladat, mint az autópálya építés. Az M85-os gyorsforgalmi egyetlen nagy lendülettel készült el: a nyomvonal kijelölés után került sor az ingatlanok kisajátítására, ezután megkezdődhetett az építkezés, majd a végén az ünnepélyes átadás – vázolta nagy vonalakban a munka ütemét Gyopáros Alpár.
Ezzel szemben a mellékúthálózatok fejlesztése lényegesen több rákészülést és fejtörést igényel, hiszen meglévő utak javításáról van szó – tette hozzá a kormánybiztos.
Vannak olyan útszakaszok a Rábaközben is, amelyekhez negyven éve nem nyúltak hozzá. Magyarországon tízezer kilométernyi olyan mellékút-hálózati szakasz van, amely azonnali beavatkozást igényel. Valamelyiknél még az útalapot is pótolni kell, és teljesen újjá kell építeni az egész pályatestet, máshol pedig elegendő, ha a felület lemarása után új aszfaltréteget kap.
– A baloldali kormányok idején, vagyis 2010-ig nem történt számottevő mellékúthálózat fejlesztés. Volt néhány autópálya építés, melyek közt előfordultak botrányosak is felesleges alagutakkal és viaduktok megépítésével. 2010-ben aztán csődközeli helyzetből kellett megmenteni az országot és nagyjából 2014/2015-ig rázódott helyre a gazdaság és a teljes hazai költségvetés. Azt követően indult el egy országos mellékúthálózat fejlesztési program, melynek
keretében újul meg például a Szanytól Veszprém megye felé eső szakasz, amelyet követhetett a 86-os főútig terjedő második ütem is.
Gyopáros Alpár már az induláskor a Magyar Falu Program egyik zászlóshajójának nevezte a mellékúthálózat-fejlesztési munkálatokat. Mindehhez rendelkezésre áll a teljes hazai mélyépítő kapacitásnak megfelelő forrás – jegyezte meg a kormánybiztos, aki szerint ennél gyorsabban nem is haladhatnának, hiszen az ágazat teljes erőtartalékát felhasználják erre a célra. Számszerűsítve: 2019 év elejétől 2022 év elejéig 3 ezer kilométernyi útfejlesztést valósítanak meg, vagyis a több évtizedes – távolságban mérve 10 ezer kilométernyi – lemaradás közel egyharmadát három év alatt sikerül ledolgozni.
Ehhez képest jövőre még nagyobb tempóra kapcsolnak, mert szép sorjában befejeződnek a beígért autópálya beruházások és az emiatt felszabaduló építőipari kapacitást a mellékutak fejlesztésére tudják fordítani. A folytatásban, vagyis 2022-ben további 1500 kilométernyi mellékúthálózat fejlesztés indulhat – jegyezte meg Gyopáros Alpár.
Krisztus Urunknak áldott születésén: Advent Kapuváron
Elérkezett a várakozás ünnepének első vasárnapja, amikor országszerte meggyújtják az első gyertyát az adventi koszorún.
Ünnepi megemlékezés Csornán az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából
Csorna Város Önkormányzatának ünnepi megemlékezése fáklyás felvonulással vette kezdetét a városháza előtti térről.
1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
A szabadság nagyon nagy dolog. Olyan, mint az egészség, akkor vesszük észre, ha már nincs. Az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseire, a szabadság és a nemzeti szuverenitás örök értékére, valamint a mártírokra emlékeztek Kapuváron, a Rábaközi Művelődési Központban.
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulójára emlékeztek Beleden
Tisztelet azoknak, akik 1956-ban felemelték a szavukat, és tisztelet azoknak is, akik ma is őrzik a szabadság lángját a lelkükben! Vannak napok, amelyek nem múlnak el.
A csornai Arany János EGYMI-ben rendezték meg a Magyar Diáksport Napja 2025-ös kiemelt programját
Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.
Új épületszárnnyal bővült az Arany János utcai óvoda Kapuváron
Közel 400 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült Kapuvár Város Önkormányzata.