Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Beleden is jobban szeretnék, ha maradna a hagyományos, személyes jelenléten alapuló képzés

Mivel a kis elsősök szeptember elején még nem tudnak írni-olvasni, a tanító nénik ábrák segítségével „magyarázzák” el nekik a legalapvetőbb tisztálkodási szabályokat. A tantermen kívüli maszkhasználatról is gyakran beszélgetnek, illetve rendszeresen gyakorolják az iskolán belüli helyváltoztatás során.

A beledi elsősök 2020 február elején az óvónők kíséretében keresték fel először az iskolát, ami még a koronavírus járvány terjedése előtti időszakban volt. Az iskolára hangoló rendezvényt augusztus utolsó péntekén tartották meg, mely jó alkalmat kínált arra, hogy megismerjék a leendő osztálytársakat és új környezetüket. A pedagógusok felkészítették a kicsiket arra a különleges helyzetre, amikor a szokásosnál is több higiéniai előírást kell betartaniuk és ez milyen viselkedési szabályokat jelenthet számukra.

Majorné Kovács Mária arról beszélt, hogy a szóbeli magyarázatokat egyszerű ábrákkal egészítik ki, hiszen a legkisebbek még csak ezután ismerkednek a betűkkel. Az órákon szóba kerül az is, hogy lehetőleg ne használják az osztálytársak eszközeit és milyen gyakran kell kezet mosni. Az elsősöknek azt is meg kell tanulniuk, hogy amennyiben betegség tüneteit észlelik magukon, milyen felelős magatartást vár el tőlük közvetlen környezetük. Utóbbira mindjárt az elején akadt példa, hiszen az egyik kisgyereket otthon tartották a szülei, mivel nem érezte jól magát.
A tanteremben nem írták elő a maszkhasználatot, de ha kilépnek az ajtón, a többi gyerekkel való találkozás alkalmával fel kell tenniük a védőeszközt.

Idén ősszel huszonhat kisgyermek kezdte meg tanulmányait a beledi általános iskolában. A diákok nagy része helyből érkezik, de Gyóróból, Cirákról, Páliból, Dénesfáról, Edvéről és Rábakecölből is iratkoztak be az intézménybe. A lányok és a fiúk aránya megközelítőleg 50-50 százalékos.
A pedagógus az elején felmérte a gyerekek téri tájékozódását, a ceruzafogást, és hogy mennyire képesek a dolgokat szétválasztani vagy az összefüggések alapján halmazokba rendezni. A televíziónknak nyilatkozó tanítónő nagy problémát nem fedezett fel az elsősök körében.
A Nemzeti Alaptanterv módosításának hatására két órával csökkent a gyermekek leterheltsége – mondta Majorné Kovács Mária. Hozzátette: mindez abból adódik, hogy a környezetismeret, mint önálló tantárgy megszűnt, de változott a tananyag matematikából, olvasásból és magyar nyelvből is. Elsőben például nem nem kerül sor a nagybetűk írására, emiatt csak a második évfolyamon kell elsajátítani.
Az előkészítő időszak nyolc hétig tart, azt követően megkezdődhet a betűkkel való ismerkedés. Az első félévben még nem kell megtanulni az összes hang írásjelét.
Majorné Kovács Mária messenger és facebook csoporton keresztül is tájékoztatja a szülőket, akik időben gondoskodtak az iskolai felszerelések hiánytalan beszerzéséről. A pedagógus abban reménykedik, hogy később is megmarad a személyes kontaktus, és elkerülhető lesz a digitális oktatás, ami különösen megterhelő lenne az elsősöknek. Amennyiben mégis szükség lesz az online tanításra, a Google Classroom került a látóterükbe, melyen keresztül tartható lesz a kapcsolat a gyerekekkel és a szülőkkel.

Mit tehet a pedagógus, hogy a diákok megkedveljék az iskolát és magát a tanulást? A beledi elsősök tanító nénije szerint ami a lelkesedést illeti, részéről nem lesz hiány, illetve mindent el fog követni, hogy ne teher, hanem élmény legyen számukra az iskola.

Beküldés dátuma: 2020. 09. 15.

Kapcsolódó hírek

  • A pandémia ideje alatt sem álltak le a beruházások

    Televíziós felvételünk időpontjában egy pozitív tesztet produkáló helyi lakos volt, akinek családját is karantén alá vonták— ismertette az aktuális járványügyi helyzetet a polgármester, ezenkívül a legfontosabb fejlesztésekről is beszélt.

További hírek