Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

A helyi satosságokról szóljanak a fesztiválok

Következő állomásához érkezett a Rábaköz Vidékfejlesztési Egyesület helyi vidékfejlesztési stratégiája – melyet Hutflesz Mihály azzal indokolt, hogy új prioritások kerültek a szervezet tagjainak figyelmébe. A Leader-csoportok elképzeléseit hozzá kell igazítani az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program koncepciójához. A Kapuváron székelő, nyugat-dunántúli közösségeknek együttműködést kínáló szervezet az alapelgondolásokon nem akar változtatni, de bizonyos dolgokat új rendszerbe helyeznek. Az eddigi 14 célterület helyett 10-et fogalmaztak meg, melyet több csoporton belül valósítanak meg. A hangsúlyos, nagy tömegeket vonzó fesztiválok mellett az önkormányzatok és a civil szervezetek ún.kisléptékű, legfeljebb 250 ezer forint  értékű pályázatot is igényelhetnek. A  települési szintű programok megvalósítására nyújtott támogatásnak annyi kikötése azért van, hogy legalább egy helyi jellegű vonatkozása legyen az összejövetelnek. A bemutatókon, kiállításokon olyan tárgyakat és szolgáltatásokat vonultassanak fel, amelyek kimondottan rábaközi értéknek tekinthetők. Hutflesz Mihály leszögezte: Anyagi értelemben is kapják meg az indító lökést azok az események, amelyeket  több évre visszatekintő tapasztalat hívott életre. Ilyen például a kapuvári Hany Istók-fesztivál, a bősárkányi zöldség-gyümölcs nap, a rábaközi perecfesztivál, vagy a többnapos beledi pünkösdi rendezvénysorozat. – Nagyon fontos, hogy ezeket az eseményeket szakmailag megalapozott elképzelés alapján fejlesszük tovább – tette hozzá az egyesület tervezését koordináló csoportvezető. Szerinte a tájegység nagyon jól értékesíthető a turisztikai piacon.
A helyi kulturális, művészeti értékek, a népi kismesterségek továbbéltetését célzó képzések szintén kiemelt területe a vidékfejlesztési egyesületnek. Ugyancsak szem előtt tartják a munkavállalók foglalkoztatását segítő, unió által is elismert kompetenciafejlesztését. Az önkormányzatok közötti párbeszédet, a turisztikai beruházásokat nem egy-egy vállalkozásra kihegyezve akarják segíteni, hanem a települések együttműködésével. A Rábaköz turizmusában érintett helyhatóságok, nonprofit szervezetek és magáncégek összefogását szeretnék erősíteni azzal a projekttel, amely  a külső kommunikációt erősíti a marketingeszközök révén.
Beküldés dátuma: 2011. 06. 22.

Kapcsolódó hírek

További hírek

  • Állandóság és megújulás a 16. alkalommal megrendezett beledi pünkösdi fesztiválon

    Beled polgármestere szerint a hosszú idő óta népszerű rendezvényt két dolog biztosan pozitív irányba befolyásol: az egyik, hogy jól kiválasztott állandó időponthoz kötődjön, a másik pedig az, hogy időnként meg tudjon újulni, s nemcsak a változatosság miatt, hanem az észszerűség, szükségszerűség elve mentén is.

  • Creative Chef: Apa és lánya jól kifőzték

    – Meg sem próbálom utánozni, mert nem tudnám megcsinálni ugyanilyenre, rosszabbra meg nincs értelme – mondta Nagy Ottó, miután közös főzésbe kezdett lányával Eszterrel.

  • Pörögnek az események Kapuváron

    Hámori György nyári eleji interjújában nemcsak a legutóbb rendezett városi programoktól beszélt, hanem arra is felhívta a figyelmet, hogy milyen önerős beruházások várhatóak még a közeljövőben.

  • A sportra alapozza jövőjét az országos dobogós helyezést elért kapuvári atléta

    Varga Milán, az országos atlétikai verseny harmadik helyezettje az eddigieknél is magasabb szinten szeretné folytatni az atlétikát, így ennek megfelelően választotta ki a középiskolát.

  • Minibölcsődét avattak Farádon

    Farádon vidám gyerekzsivaj tölti be az egykor némaságra ítélt, lakatlan házat. Egyelőre minibölcsőde működik a felújított épületben, de idővel akár még több kislány és kisfiú népesítheti be a helyiségeket.